Sport management. Del 2, Styrning och samhällsengagemang inom svensk idrott

Häftad, Svenska, 2019

479 kr

Skickas onsdag 19/11
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Styrning och samhällsengagemang inom svensk idrott. Idrottens landskap förändras. Två tendenser är särskilt tydliga – professionalisering och kommersialisering. I den här boken beskrivs bland annat hur dessa tendenser tar sig uttryck i relation till hur idrotten styrs. Sport management handlar om att planera, organisera, leda och utvärdera idrott. Sedan femton år tillbaka finns universitetsutbildningar som tar det här kunskaps- och forskningsområdet på största allvar. De flesta författarna i den här boken har varit med och byggt upp dessa utbildningar. De har också forskat och undervisat inom området och på så vis bidragit till fältets expansion och vetenskaplighet såväl i Sverige som internationellt. Boken är den andra i en serie om tre böcker om sport management i Sverige. Det är den andra aktuella boken om sport management på svenska. Det är också den andra boken som tar utgångspunkt i svenska förhållanden.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2019-11-26
  • Mått170 x 240 x 15 mm
  • Vikt580 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor272
  • FörlagSISU Idrottsböcker
  • SABRb
  • ISBN9789177270522

Tillhör följande kategorier