Hoppa till sidans huvudinnehåll

Marknadsundersökning : en handbok

Häftad, Svenska, 2016

Av Lars Christensen, Nina Engdahl, Carin Grääs, Lars Haglund

599 kr

Slutsåld

Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå till väga och tips om vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om marknadsundersökningsbranschen. Branschen förändrar sig snabbt. Inte minst har ny IT-teknik möjliggjort nya former för marknadsanalys. I denna fjärde upplaga går författarna i detalj igenom det senaste kring teorier och tekniker för att genomföra marknadsundersökningar.

Marknadsundersökning riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som ska genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2016-08-05
  • Mått155 x 223 x 20 mm
  • Vikt510 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor352
  • Upplaga4
  • FörlagStudentlitteratur AB
  • SABQblbm
  • ISBN9789144093796