Hoppa till sidans huvudinnehåll

Marknadsföring för alla sinnen

Häftad, Svenska, 2022

Av Andreas A. Eklund, Miralem Helmefalk

529 kr

Skickas onsdag 24/12
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

I den här boken beskrivs sinnesmarknadsföring, digitalisering och nya tekniska lösningar för produkter, varumärken och servicemiljöer, i fysiska såväl som digitala sammanhang. Författarna diskuterar även etik och moral samt framtida trender, såsom artificiell intelligens, ur ett sinnesmarknadsföringsperspektiv.

Känner du hur information och budskap av alla de slag kryper allt närmare? In under skinnet och upp i ansiktet utan att vi kan värja oss? I takt med digitaliseringens framfart förändras marknadsföringen av produkter, varumärken och servicemiljöer. De mänskliga sinnenas roll att samla in och tolka information kompletteras alltmer av teknik när vi konsumerar varor och tjänster. För varje dag som går tillkommer ny teknik i vår vardag, nya sensorer som kommer allt närmare våra fysiska kroppar, och vi blir alltmer uppkopplade, på gott och ont.

Tanken med boken är att föra samman två etablerade områden – mänskliga sinnen och digitala tekniker – ur ett marknadsföringsperspektiv. Studenter och praktiker placerar sig allt oftare och mer medvetet i spänningsfältet mellan sinnena och det digitala. Denna skärningspunkt är inte alltid enkel att fånga, men när det lyckas är det värt besväret!

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2022-08-25
  • Mått155 x 223 x 15 mm
  • Vikt440 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor223
  • Upplaga1
  • FörlagStudentlitteratur AB
  • SABQblb
  • ISBN9789144137247