bokomslag Undervisningskvalitet i svenska klassrum
Psykologi & pedagogik

Undervisningskvalitet i svenska klassrum

Jorryt Van Bommel Marie Nilsberth Michael Walkert Martin Kristiansson Anna Lindholm

Danskband/flex

609:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 428 sidor
  • 2022
Kvaliteten på lärares undervisning är en avgörande faktor för vad och hur mycket elever lär sig i skolan. Men vad kännetecknar egentligen undervisningen i svenska klassrum? Och i vilken mån går det att koppla särskilda undervisningssätt och strategier till elevernas kunskapsutveckling?

I den här boken utforskas grundligt begrepp som god och kvalitativ undervisning. Boken bygger på en omfattande forskningsstudie som genomförts i drygt 80 högstadieklassrum på olika skolor och i olika kommuner. Genom videoobservationer, enkäter och kunskapstester har forskarna bakom studien försökt klarlägga både hur undervisningen bedrivs och hur undervisningskvalitet hänger ihop med elevers lärande.

Undervisningskvalitet i svenska klassrum vänder sig i första hand till lärarstudenter, verksamma lärare, lärarutbildare och forskare på utbildningsområdet, men också till en bredare allmänhet som intresserar sig för frågor om kvalitet i skolans undervisning.

  • Författare: Jorryt Van Bommel, Marie Nilsberth, Michael Walkert, Martin Kristiansson, Anna Lindholm
  • Illustratör: Jonny Hallberg
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789144157054
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 428
  • Utgivningsdatum: 2022-07-20
  • Förlag: Studentlitteratur AB