TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
Inbunden, Svenska, 2007
249 kr
Tillfälligt slut
TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle. Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2007-04-23
- Mått162 x 233 x 27 mm
- Vikt718 g
- FormatInbunden
- SpråkSvenska
- Antal sidor328
- Upplaga1
- FörlagEkerlids
- SABBub-c:k.59
- ISBN9789170920530