TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004

Inbunden, Svenska, 2007

Av Jesper Strömbäck, Anna Maria Jönsson

249 kr

Tillfälligt slut

TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle. Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2007-04-23
  • Mått162 x 233 x 27 mm
  • Vikt718 g
  • FormatInbunden
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor328
  • Upplaga1
  • FörlagEkerlids
  • SABBub-c:k.59
  • ISBN9789170920530

Tillhör följande kategorier

Mer från samma författare

Du kanske också är intresserad av

Lucia är död
  • Nyhet
Del 3
Inte krig och inte fred
  • Nyhet
Del 4