Hoppa till sidans huvudinnehåll

The Marketing of Rebellion

Insurgents, Media, and International Activism

Häftad, Engelska, 2005

Av Clifford Bob, Pittsburgh) Bob, Clifford (Duquesne University, Bob Clifford, Douglas McAdam

449 kr

Beställningsvara. Skickas inom 10-15 vardagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Finns i fler format (1)


How do a few Third World political movements become global causes célèbres, while most remain isolated? This book rejects dominant views that needy groups readily gain help from selfless nongovernmental organizations (NGOs). Instead, they face a Darwinian struggle for scarce resources where support goes to the savviest, not the neediest. Examining Mexico's Zapatista rebels and Nigeria's Ogoni ethnic group, the book draws critical conclusions about social movements, NGOs, and 'global civil society'.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2005-06-06
  • Mått152 x 229 x 15 mm
  • Vikt380 g
  • FormatHäftad
  • SpråkEngelska
  • SerieCambridge Studies in Contentious Politics
  • Antal sidor256
  • FörlagCambridge University Press
  • ISBN9780521607865
  • UtmärkelserBest Book Award, International Studies Association 2007

Tillhör följande kategorier