Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : ,arknadsföringsrätten

Häftad, Svenska, 2020

Av Ulf Bernitz

399 kr

Skickas tisdag 11/11
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Marknadsföringsrätten är en grundläggande bok i ämnet. Den ger en samlad framställning av området på grundval av marknadsföringslagen och den bakomliggande unionsrätten. Denna andra upplaga är till stora delar omarbetad eller omskriven.

Boken behandlar både skyddet för konsumenter och för näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder av olika slag. Den lägger särskild tyngdpunkt på ämnesområdets centrala frågor, såsom bedömningen av vilseledande marknadsföring och efterbildning samt utvecklingen i domstolarnas omfattande praxis.

Boken är helt fristående i förhållande till Svensk och europeisk marknadsrätt 1, som särskilt behandlar konkurrensrätten.

Boken är avsedd både som lärobok och som ett arbete till ledning vid den praktiska tillämpningen av marknadsföringslagen.

ULF BERNITZ är professor i Europarätt vid Stockholms universitet och har lång erfarenhet av ämnesområdet som författare och rådgivare. Han ledde den statliga utredning som ledde fram till 1995 års marknadsföringslag. Han är även knuten till University of Oxford.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2020-08-18
  • Mått148 x 210 x 12 mm
  • Vikt271 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor209
  • Upplaga2
  • FörlagNorstedts Juridik AB
  • SABOead-c
  • ISBN9789139209515

Tillhör följande kategorier

Mer från samma författare