bokomslag Skåne, mat och medier

Skåne, mat och medier

Håkan Jönsson Helena Sandberg Olof Hedling Charlotta Lindqvist Mats Jönsson

Danskband/flex

339:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 5-9 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 163 sidor
  • 2010
Mediers gestaltning av mat och dryck har inte varit ett stort forskningsområde, och att dessutom undersöka kopplingarna mellan mat och plats i dessa gestaltningar är direkt sällsynt. Vi vill i någon mån råda bot på detta genom att i denna bok samla forskare från olika discipliner som från skilda infallsvinklar och tidsepoker analyserar platsens betydelse i representationen av mat och dryck. Den plats som undersöks i boken är Skåne.

Så följ med på en resa från Wallanderfilmernas vin och varmkorv, via mjölk och Facebook-upprop, reklamfilm från Tetra Pak, ärtsafari på Bjuvslätten, svält och potatiskravaller i press och klipparkiv, för att så småningom landa i kryddfälten på Österlen och en berättelse om hur den skånska Absolutvodkan hamnade i New Yorks barer.
  • Författare: Håkan Jönsson, Helena Sandberg, Olof Hedling, Charlotta Lindqvist, Mats Jönsson
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789163376627
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 163
  • Utgivningsdatum: 2010-11-16
  • Förlag: Media-Tryck