bokomslag Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar
249:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 5-9 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 199:-

  • 116 sidor
  • 2015
Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar tar sin utgångspunkt i de ständigt föränderliga villkor som servicearbetet står inför. Detta temanummer har sin upprinnelse i en workshop med temat "Service på marginalen" med deltagare från institutionen för service management och tjänstevetenskap och inbjudna gäster.
En kritisk och reflekterande ansats, grundad i empiriska studier som sätter servicearbetet i sitt specifika sociala sammanhang, är en utgångspunkt i samtliga bidrag. Essäerna illustrerar konkreta aspekter på servicemötesproblematiken, såsom det ofta blir när det handlar om mellanmänskliga relationer. En mängd motstridiga bilder av tjänstearbetets villkor är återkommande. Bakgrunden till det flera av författarna skriver om är en diskussion om det individualiserade samhället som ofta betraktas vara i ständig förändring och där medborgarna förväntas förvalta sitt pund på bästa sätt. Det handlar inte enbart om att navigera inom ekonomiska ramar, utan också om kulturella förväntningar och normer kring hur vi ska vara i både vårt yrkesliv och som medborgare.
  • Författare: Karin Salomonsson, Magdalena Petersson Mcintyre, Ida De Wit Sandström, Jack Lainpelto, Kristin Linderoth
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789198233018
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 116
  • Utgivningsdatum: 2015-02-18
  • Förlag: Media-Tryck