2 169 kr

Slutsåld

Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: ·Svensk och europeisk marknadsföringsrätt·Yttrandefrihet och reklam ·Internet som medium ·Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner ·Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens ·Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning ·Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder ·Namn och bild i reklam·Stötande och diskriminerande reklam·Specialregler för vissa varor och tjänster·Direktmarknadsföring·Särskilda former och metoder för försäljning·och reklam·Ansvaret för varan·Immaterialrättslig lagstiftning·Konkurrenslagstiftningen·Företagsspioneri lagen om företagshemligheter

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2010-07-01
  • Mått179 x 250 x 42 mm
  • Vikt1 678 g
  • FormatInbunden
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor960
  • Upplaga8
  • FörlagNorstedts Juridik
  • SABOeaae-c
  • ISBN9789139108726

Tillhör följande kategorier