Samhälle & debatt
Nyheter - allt mer en tolkningsfråga : mediestudiers innehållsanalys 2007-2018
Andreas Widholm • Sara Ödmark • Ingela Wadbring • Göran Svensson • Gunnar Nygren • Anna Roosvall • Johan Lindell • Lars Nord • Torbjörn von Krogh • Anna-Maria Jönsson • Anja Hirdman • Karl-Arvid Färm • Raul Ferrer Conill
Häftad
199:-
Uppskattad leveranstid 5-9 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 199:-
* Journalistiken blir allt mer tolkande.
* Talespersoner och PR-personer har blivit tre gånger vanligare i
medier sedan 2007.
* Publiken vill ha ännu mer lokala nyheter än vad som publiceras.
* Kvinnor syns oftare, men fortfarande dominerar männen i medierna.
Medierna är utmanade ekonomiskt och kritiserade ideologiskt som
nästan aldrig förr. Då gäller det att veta hur journalistiken utvecklas.
Det görs i Mediestudiers innehållsanalys som studerat 20 000
nyheter under fyra år. I denna bok presenterar några av landets
ledande medieforskare resultat från arbetet hittills.
* Talespersoner och PR-personer har blivit tre gånger vanligare i
medier sedan 2007.
* Publiken vill ha ännu mer lokala nyheter än vad som publiceras.
* Kvinnor syns oftare, men fortfarande dominerar männen i medierna.
Medierna är utmanade ekonomiskt och kritiserade ideologiskt som
nästan aldrig förr. Då gäller det att veta hur journalistiken utvecklas.
Det görs i Mediestudiers innehållsanalys som studerat 20 000
nyheter under fyra år. I denna bok presenterar några av landets
ledande medieforskare resultat från arbetet hittills.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789198498219
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 189
- Utgivningsdatum: 2019-05-27
- Förlag: Institutet för Mediestudier