bokomslag Naturvetenskap och yngre barn : om att forskningsanknyta utbildning för förskollärare och grundlärare
Psykologi & pedagogik

Naturvetenskap och yngre barn : om att forskningsanknyta utbildning för förskollärare och grundlärare

Johan Nelson Jesper Sjöström Karin Nilsson Agneta Rehn Karin Nilsson Annette Zeidler

Häftad

149:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 1-2 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 116 sidor
  • 2018
Vad innebär egentligen att lärarutbildning vilar på vetenskaplig grund?
Handlar det om att läraren ska förmedla forskningsresultat eller att
studenter ska utveckla forskarkompetenser genom systematiska undersökningar
och examensarbete? Eller rör det sig om att studenter läser forskningsartiklar
och teoretisk litteratur?
Än mer komplext blir det när det gäller naturvetenskap för förskola
och grundskolans tidigare år. Dessa lärarutbildningar vilar på många
olika vetenskapliga grunder, såsom naturvetenskapliga forskningsresultat,
naturvetenskapens
forskningsmetoder, utbildningsvetenskaplig
forskning
om barns lärande och forskning om barns lärande i naturvetenskap.
I den här rapporten kan du läsa resultatet från en forskningscirkel som
borrar i precis de här frågorna. Lärare och forskare på institutionen Natur -
Miljö - Samhälle på Fakulteten för lärande och samhälle har tillsammans
reflekterat och skrivit.
  • Författare: Johan Nelson, Jesper Sjöström, Karin Nilsson, Agneta Rehn, Karin Nilsson, Annette Zeidler
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789171047946
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 116
  • Utgivningsdatum: 2018-03-01
  • Förlag: Malmö högskola