Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?

Häftad, Svenska, 2017

Av Elisabeth Trotzig, Ulrica Andersson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Olle Lidbom, Eva-Maria Svensson, Jonas Nordling, Peder Bonnier, Katarina Andersson

199 kr

Beställningsvara. Skickas inom 5-8 vardagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Länge kallades det textreklam och det var inget seriösa medier sysslade med. Nu talas det om native advertising, branded content, innehållsannonsering eller sponsrad journalistik och det är något alla stora medieföretag världen över satsar på. Är det samma sak? Och kommer det att hjälpa eller stjälpa medier och journalistik? I denna bok presenteras ett unikt experiment om hur sponsring påverkar synen på trovärdighet och saklighet hos journalistik. Här sammanfattas också forskningen om dessa företeelser. Och inte minst: här kommer aktörer till tals - både de kritiska rösterna och de som jobbar med innehållsannonsering varje dag.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2017-02-28
  • Mått110 x 178 x 8 mm
  • Vikt85 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor127
  • FörlagInstitutet för Mediestudier
  • SABBt
  • ISBN9789198356625

Tillhör följande kategorier

Du kanske också är intresserad av