449 kr

Skickas fredag 10/10
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder - denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära.

Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, samt både kvalitativa och kvantitativa ansatser: metoder för studier i naturliga situationer (etnografiska fältstudier, etnografi online och samtalsanalys), frågeundersökningar (intervjuer, surveyundersökningar och experiment) samt text- och medieanalyser (kvantitativ innehållsanalys, automatiserade analysmetoder, kritisk diskursanalys, multimodal analys, samt retorisk analys).

Denna fjärde omarbetade upplaga innehåller ett nytt kapitel. Övriga kapitel har skrivits om med hänsyn till aktuell forskning och metodutveckling. Samtliga författare är experter med omfattande erfarenheter av de metoder som presenteras. Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap ger en stabil grund och värdefulla verktyg för såväl studenter på grund- och masternivå som doktorander och forskare.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2025-07-07
  • Mått220 x 10 x 160 mm
  • Vikt292 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor340
  • Upplaga4
  • FörlagStudentlitteratur AB
  • MedarbetareMartin,Jens
  • SABBs:dd
  • ISBN9789144192260

Du kanske också är intresserad av

Lucia är död
  • Nyhet
Del 3