Mediestudiers årsbok 2024 : haltande affärsmodeller och nytt mediestöd
Häftad, Svenska, 2024
Av Ulrika Facht, Freja Blomdahl, Jannike Tillå, Anna Careborg, Jenny Andersson, Madeleine Thor, Fredrik Stiernstedt, Malin Häger, Per Henckel, Olle Lidbom, Anders Malmsten, Leonard Wallentin, Ulrika Beck-Friis
199 kr
Beställningsvara. Skickas inom 5-8 vardagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.• Vita fläckarna: Ett knappt år med det nya mediestödet har redan satt sina spår på redaktionskartan: Tre tidningar som nekats stöd har lagts ner och gratistidningarna visar ett nymornat intresse för redaktionellt innehåll. • Annonsmarknaden: Kräftgången fortsätter för tryckta nyhetsmedier och tv-annonsering som backat med nästan en fjärdedel jämfört med året innan. • Public service: SVT erbjuder verktyg som skapar motståndskraft mot desinformation och hjälper publiken att orientera sig i en alltmer digital tillvaro. • Kommersiell tv: Strömningstjänsterna ökar konsumenternas valfrihet samtidigt som annonsintäkterna minskar. Ett rejält omtag i affärsmodellen är nu en ödesfråga för tv-branschen. • Publiken: Klyftan ökar mellan hur stadsbor och landsbygdsbor använder medierna. Det är några av de tydligaste trenderna för den svenska journalistiken som tecknas i Mediestudiers årsbok 2024.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2024-12-05
- Mått110 x 178 x 7 mm
- Vikt127 g
- FormatHäftad
- SpråkSvenska
- Antal sidor120
- FörlagInstitutet för Mediestudier
- SABBs
- ISBN9789181112306