Mediestudiers årsbok 2023 : annonsras och sparpaket

Häftad, Svenska, 2023

Av Olle Zachrison, Leonard Wallentin, Mart Ots, Madeleine Thor, Caspar Opitz, Martin Olsson, Olle Lidbom, Per Henckel, Thor Gjermund Eriksen

199 kr

Beställningsvara. Skickas inom 5-8 vardagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

• Inflation, ras på annonsmarknaden och ökade kostnader på alla områden har slagit hårt mot mediebranschen 2023. • Tappet på annonsmarknaden är det kraftigaste sedan finanskrisen 2009 och en central förklaring till den ekonomiska krisen. • Antalet lokalredaktioner är i princip oförändrat jämfört med förra året. Samtidigt skapar den pressade ekonomin oro inför 2024. • Krig, desinformation och propaganda ställer nya krav på mediernas källkritik och etiska kompass. • Årets snackis är artificiell intelligens – påverkar det journalistiken? Det är några av de tydligaste trenderna för den svenska journalistiken som tecknas i Mediestudiers årsbok 2023.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2023-12-13
  • Mått110 x 178 x 6 mm
  • Vikt82 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor92
  • FörlagInstitutet för Mediestudier
  • SABBs
  • ISBN9789180598002

Du kanske också är intresserad av