Del 11

Medierna och lokalvalen 2018 : Gamla aktörer på nya digitala arenor

Häftad, Svenska, 2019

Av Lars Nord, Gunnar Nygren, Sanna Volny

229 kr

Beställningsvara. Skickas inom 5-8 vardagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

De lokala valen blir allt viktigare. Allt fler väljare delar sina röster mellan olika partier samtidigt som många lokala partier tillkommit som ritar om den politiska kartan. Här studeras de lokala valrörelserna i fem kommuner och tre regioner. Några av de centrala frågeställningarna är: • Vilken betydelse har sociala medier som Facebook i jämförelse med traditionella medier? Vilken roll spelar de lokala och regionala medierna i de lokala valrörelserna? • Vilka skillnader finns mellan olika kommuner/landsting/regioner, mellan storstädernas förorter, medietäta regionala centra och glesbygd med och utan lokalredaktioner? • Hur rör sig olika typer av innehåll mellan de traditionella medierna, lokala partiorganisationer och de sociala mediernas plattformar? • Var hämtar medborgarna underlaget inför sina röstbeslut i de lokala valen? Den här rapporten är ett resultat av ett forskningsprojekt som koordinerats av forsknings- och innovationsprogrammet Medier och demokrati vid Lindholmen Science Park i Göteborg. Projektet har genomförts vid Mittuniversitetet i Sundsvall och Södertörns högskola i Huddinge.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2019-05-20
  • Mått153 x 227 x 7 mm
  • Vikt276 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • SerieJournalistikstudier vid Södertörns högskola
  • Antal sidor145
  • Upplaga1
  • FörlagSödertörns högskola
  • SABBs
  • ISBN9789188663696
  • MiljömärkningSvanen

Mer från samma författare

Du kanske också är intresserad av