Marknadsrätten : en introduktion

Häftad, Svenska, 2023

Av Per Jonas Nordell

329 kr

Skickas tisdag 30/9
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv.

Denna nionde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i den marknadsföringsrättsliga lagstiftningen med anledning av EU-direktivet 2019/2161 om bättre upprätthållande och moderninseringmodernisering av unionens konsumentskyddsregler – det så kallade Omnibusdirektivet. Det bör också uppmärksammas att en ny konsumentköplag (2022:260) trädde i kraft den 1 maj 2022. Boken har därtill uppdaterats med anledning av senare domstolspraxis och rättsutvecklingen i övrigt.

Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2023-04-19
  • Mått158 x 240 x 9 mm
  • Vikt245 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor145
  • Upplaga9
  • FörlagNorstedts Juridik
  • SABOeaae-c
  • ISBN9789139028475

Mer från samma författare

Tillhör följande kategorier