bokomslag Kollektiv förmåga i klassrummet : lära att samarbeta och lära i samarbete
Psykologi & pedagogik

Kollektiv förmåga i klassrummet : lära att samarbeta och lära i samarbete

John Allan Hattie Douglas Fisher Nancy Frey Shirley Clarke

Danskband/flex

529:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 198 sidor
  • 2024
Det är bara ibland som visdom uppstår i grupper, och under vissa omständigheter. Men när det fungerar är kollektivet en stark kraft som kan påskynda lärandet. Den här boken handlar om hur lärare kan ta vara på den kollektiva förmågan i klassrummet.

Kollektiv förmåga i klassrummet bygger på mer än 25 års forskning inom projektet Synligt lärande. Med en rad konkreta exempel visar bokens författare på kraften i den kollektiva förmågan och hur lärare kan stimulera den hos sina elever. Boken innehåller bland annat:

* Evidensbaserade framgångskriterier som är en förutsättning för kollektiv förmåga i klassrummet.

* Individuella och kollektiva färdigheter som behöver utvecklas för att eleverna ska kunna och våga bidra i grupparbeten.

* Beskrivningar av lektioner, uppgifter och gruppindelningar som gör alla elever delaktiga i den kollektiva förmågan.

* Tips på hur lärandemål, uppgifter, framgångskriterier och bedömningsformer kan samverka.

Boken riktar sig till blivande och verksamma lärare.
  • Författare: John Allan Hattie, Douglas Fisher, Nancy Frey, Shirley Clarke
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789144178585
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 198
  • Utgivningsdatum: 2024-03-12
  • Översättare: Johanna Holmberg
  • Förlag: Studentlitteratur AB