Kollegialt lärande i praktiken : kompetensutveckling eller kollektiv korrigering?
Häftad, Svenska, 2017
529 kr
Boken Kollegialt lärande i praktiken – kompetensutveckling eller kollektiv korrigering? förklarar hur kollegialt lärande kan bidra till att lärare, elever och deras föräldrar får reellt inflytande på undervisningen. Med avstamp i praktiknära studier i utbildningssammanhang och utifrån en praktikteoretisk ansats – teorin om praktikarkitekturer – analyserar och problematiserar Lill Langelotz fenomenet kollegialt lärande, samt belyser både emanciperande och stigmatiserande processer. Boken visar även hur demokratiska praktiker med elevers lärande i fokus möjliggörs. Då det svenska utbildningssystemet ska genomsyras av en demokratisk undervisning utgör boken därmed ett unikt, teoretiskt och viktigt bidrag till litteraturen om lärares kompetensutveckling.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2017-03-31
- Mått137 x 210 x 12 mm
- Vikt240 g
- FormatHäftad
- SpråkSvenska
- Antal sidor147
- Upplaga1
- FörlagNatur & Kultur Läromedel och Akademi
- SABEmia
- ISBN9789127146501
- MiljömärkningFSC