Innovation och affärsutveckling
Häftad, Svenska, 2017
Av Bengt Karlöf
349 kr
Skickas onsdag 12/11
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.Innovation har utvecklats till ett av politikernas favorittema – såväl avseende privat som offentlig sektor. Insikten om behovet av reformer i samhället och nytänkande för att bibehålla konkurrenskraften har impregnerat beslutsfattare, på ett för Sveriges framtid lovande sätt. Mycket talar för att vi år 2017 genomgår ett språng i utvecklingen baserat på digitaliseringens oöverskådliga möjligheter till följdinnovationer. Det gäller såväl varuproduktion liksom tjänster och alla led i värdekedjan – från innovation, inköp och produktion, via distribution till administration, marknadsföring och säljkanaler. De möjligheter som digitalisering/robotisering/automatisering skapar är omöjliga att greppa över men ger impulser varje dag till innovatörer som ser företeelser som kan effektiviseras med teknikens hjälp. Jag vill i boken fånga den viktiga behovsaspekten – en faktor som går bortom användarnas explicita önskemål och når fram till de implicita behoven, dvs vilken nytta användarna faktiskt har av produkttjänsterna.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2017-04-26
- Mått164 x 235 x 8 mm
- Vikt180 g
- FormatHäftad
- SpråkSvenska
- Antal sidor118
- Upplaga2
- FörlagKarlöf Management Litteratur
- ISBN9789198023442