Innovation och affärsutveckling

Häftad, Svenska, 2017

Av Bengt Karlöf

349 kr

Skickas onsdag 12/11
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Innovation har utvecklats till ett av politikernas favorittema – såväl avseende privat som offentlig sektor. Insikten om behovet av reformer i samhället och nytänkande för att bibehålla konkurrenskraften har impregnerat beslutsfattare, på ett för Sveriges framtid lovande sätt. Mycket talar för att vi år 2017 genomgår ett språng i utvecklingen baserat på digitaliseringens oöverskådliga möjligheter till följdinnovationer. Det gäller såväl varuproduktion liksom tjänster och alla led i värdekedjan – från innovation, inköp och produktion, via distribution till administration, marknadsföring och säljkanaler. De möjligheter som digitalisering/robotisering/automatisering skapar är omöjliga att greppa över men ger impulser varje dag till innovatörer som ser företeelser som kan effektiviseras med teknikens hjälp. Jag vill i boken fånga den viktiga behovsaspekten – en faktor som går bortom användarnas explicita önskemål och når fram till de implicita behoven, dvs vilken nytta användarna faktiskt har av produkttjänsterna.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2017-04-26
  • Mått164 x 235 x 8 mm
  • Vikt180 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor118
  • Upplaga2
  • FörlagKarlöf Management Litteratur
  • ISBN9789198023442

Tillhör följande kategorier