309:-
Uppskattad leveranstid 3-8 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Naturens evolutionära skapelseprocesser har från 2,4 miljarder år sedanmedverkat till att de första varelserna (bakterierna) utvecklades till dagensmänniska. Denna utvecklingsprocess har skett genom (varelsens) människansutveckling för sin fortlevnad i en föränderlig värld. Naturensskapelseprocesser har medverkat till att människan inom sig utvecklatkroppsorgan som resurser för att garantera mänsklighetens fortlevnad. Detintressanta i denna människans resursutveckling är att evolutionen bidragit tillskapandet av kroppsorgan med funktioner som styrs av det undermedvetna.De kan inte påverkas av viljan för att styra sina funktioner. De mest kända avdem för människans fortlevnad är magen, lungorna och hjärtat,immunförsvaret och fortplantningen. Dessa gör sig kända när de slutar attfungera. Det kroppsorgan som saknas bland de som jag nämnt är hjärnan. Varför? Anledningen är att skolan sedan 1600-talet varit kopplad till didaktiken sommetodik för att undervisa genom att lära ut. Didaktiken bygger påtvärvetenskap som utmynnar i att klarlägga vad som ska läras, varför, hur ochför vilka. I den läroprocessen fungerar hjärnan som ett förråd dit läraren skastoppa in sina kunskaper och åstadkomma elevens lärande. Varför?Undervisningen gäller i vår skola. Ingen ansvarig ifrågasätter den metodikensom de verkliga orsakerna till elevernas sjunkande betyg. Främsta orsaken till de låga skolresultaten är att det saknas kunskaper omhjärnans uppgift som kunskaps- och informationsorgan. Det saknaskunskaper om hur barn, ungdomar och vuxnas lärande sker på hjärnansvillkor. Det saknas kunskaper om de medvetna och undermedvetnahjärnorganens uppbyggnad, funktioner och deras medverkan i lärandet. Manser inte hjärnorganen som hjärnvägar i deras medverkan till utveckling ochproduktion av kunskaper, värden och kraft. Det saknas kunskaper om hurhjärnan utvecklas ifrån födelsen intill ett par år efter puberteten. De saknaskunskaper om hur barn och ungdomar genom sin tankeverksamhet vidlärandet medverkar till att fullborda hjärnan till ett kunskaps- ochfortlevnadsorgan. Hur det sker redovisar jag i den här boken Hjärnan somkunskapskälla. Alsike Johannesberg 2014 Roland Sund
- Format: Häftad
- ISBN: 9789163747786
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 373
- Utgivningsdatum: 2014-01-14
- Förlag: Vulkan