Hälsopromotion i arbetslivet

Häftad, Svenska, 2004

Av Anders Hanson

649 kr

Skickas tisdag 23/9
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Bokens beskriver hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2004-04-26
  • Mått155 x 223 x 16 mm
  • Vikt640 g
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor296
  • Upplaga1
  • FörlagStudentlitteratur AB
  • SABVnaa
  • EAN9789144034928

Tillhör följande kategorier