Försäljning och kundservice 3, bok, Gy25
- Nyhet
Häftad, Svenska, 2026
999 kr
Kunskaperna om ett kundorienterat, yrkesetiskt och målinriktat försäljningsarbete, fördjupas i Försäljning och kundservice 3. Progressionen i nivå 3 består bland annat av analyser av kundgrupper, differentierat kundbemötande och strategier för att driva lönsamma och hållbara företag. Digital handel, tillgänglighet och hållbarhet, är genomgående teman.
I Försäljning och kundservice nivå 3 består progressionen även av att det tillkommer nya begrepp, baserade på det centrala innehållet för ämnets nivå. Begrepp som säljpsykologi, retorik och presentationsteknik inom försäljning, liksom total köpupplevelse och produktdemonstrationer är nya ord i det centrala innehållet. Sammanhanget bygger på kunskaper från tidigare nivåer.
Språket är, precis som i Försäljning och kundservice nivå 1 och nivå 2, lättillgängligt och layouten hjälper eleverna att ta till sig innehållet. De många verklighetsförankrade fallbeskrivningarna visar eleverna olika delar av försäljnings- och servicebranschen och ger exempel på både framgångar och utmaningar de kan möta i framtiden.
Genom repetitions-, övnings- och fördjupningsfrågor samt APL-uppgifter och reflektionsfrågor till varje kapitel, får eleverna möjlighet att både bredda och fördjupa sina kunskaper om försäljning och service i olika situationer. Flera rollspel visar eleverna olika scenarier och förbereder dem för både APL och yrkeslivet.
Här finns:
- Verklighetsbaserade fallbeskrivningar som eleverna känner igen sig i.
- Rakt och lättfattligt språk för att eleverna ska kunna ta till sig innehållet.
- Layout och bildspråk i samspel för att förtydliga innehållet.
- Repetitions-, övnings- och fördjupningsfrågor samt APL-uppgifter till varje kapitel.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2026-07-01
- Mått165 x 242 x 20 mm
- Vikt350 g
- FormatHäftad
- SpråkSvenska
- SerieGleerups försäljning och service
- Antal sidor256
- Upplaga1
- FörlagGleerups Utbildning AB
- SABQi
- ISBN9789151121239
- MiljömärkningFSC
- OriginaltitelFörsäljning och kundservice 3, bok, Gy25