Hoppa till sidans huvudinnehåll

Förderung von diagnostischen Kompetenzen

Eine empirische Untersuchung mit Mathematik-Lehramtsstudierenden

Häftad, Tyska, 2021

Av Natalie Hock

729 kr

Beställningsvara. Skickas inom 10-15 vardagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

In der vorliegenden Studie wurde empirisch nachgewiesen, dass eine gezielte Intervention dazu beitragen kann, die Fehler-Ursachen-Diagnosekompetenz von Mathematik-Lehramtsstudierenden zu fördern.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2021-03-12
  • Mått148 x 210 x 23 mm
  • Vikt536 g
  • FormatHäftad
  • SpråkTyska
  • SerieMathematikdidaktik im Fokus
  • Antal sidor382
  • Upplaga21001
  • FörlagSpringer Fachmedien Wiesbaden
  • ISBN9783658322854

Tillhör följande kategorier