Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod

Häftad, Svenska, 2010

Av Victoria Wibeck

329 kr

Skickas tisdag 11/11
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249 kr.

Det här är en handbok som skildrar hur man praktiskt går tillväga när man arbetar med fokusgrupper. Men boken ger även en teoretisk bakgrund till användandet av fokusgrupper som forskningsmetod. Fokusgrupper är en metod som används för att studera människors föreställningar, kunskaper, attityder och värderingar genom fokuserade gruppintervjuer. Metoden innebär att en grupp under en moderators ledning diskuterar ett givet ämne. Fokusgrupper används till exempel vid marknadsundersökningar, utvärderingar och i forskningssammanhang. Boken vänder sig till högskolestuderande inom ämnen som medie- och kommunikationsvetenskap, sociologi, statsvetenskap, pedagogik, folkhälsovetenskap, miljövetenskap, socialt arbete och ekonomi, men är också relevant för företag, skolor, kommuner och landsting.

Denna andra upplaga har uppdaterats och utökats med ytterligare förslag på hur data från fokusgrupper kan analyseras. Dessutom innehåller boken ett nyskrivet kapitel om hur fokusgrupper kan användas inom deltagandeforskning.

Produktinformation

  • Utgivningsdatum2010-05-04
  • Mått155 x 223 x 11 mm
  • Vikt261 g
  • FormatHäftad
  • SpråkSvenska
  • Antal sidor178
  • Upplaga2
  • FörlagStudentlitteratur AB
  • SABOa:dd
  • ISBN9789144058566

Tillhör följande kategorier

Du kanske också är intresserad av

Kafé Pumpkin Spice
  • Nyhet
Del 1