Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap
Häftad, Svenska, 2019
Av Mats Ekström, Bengt Johansson, Peter Berglez, Göran Eriksson, Michael Karlsson, Larsåke Larsson, Johanna Ledin, David Machin, Ulla Moberg, Jakob Svensson, Orla Vigsø, Amanda Ramsälv, Oscar Westlund
459 kr
Slutsåld
Finns i fler format (1)
Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, samt både kvalitativa och kvantitativa ansatser: metoder för studier i naturliga situationer (etnografiska fältstudier, etnografi online och samtalsanalys), frågeundersökningar (intervjuer, surveyundersökningar och experiment) samt text-och medieanalyser (kvantitativ innehållsanalys, språklig analys av text, kritisk diskursanalys, multimodal analys, samt retorisk analys).
Denna tredje och kraftigt omarbetade upplaga innehåller flera nya kapitel. Övriga kapitel har skrivits om med hänsyn till aktuell forskning och metodutveckling. Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap ger en stabil grund och värdefulla verktyg för såväl studenter på grund- och fortsättningsnivå som avancerade forskare.
Denna tredje och kraftigt omarbetade upplaga innehåller flera nya kapitel. Övriga kapitel har skrivits om med hänsyn till aktuell forskning och metodutveckling. Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap ger en stabil grund och värdefulla verktyg för såväl studenter på grund- och fortsättningsnivå som avancerade forskare.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2019-01-24
- Mått155 x 223 x 19 mm
- Vikt555 g
- FormatHäftad
- SpråkSvenska
- Antal sidor311
- Upplaga3
- FörlagStudentlitteratur AB
- SABBs:dd
- ISBN9789144125701