bokomslag Marketing goes digital : 12 Practices for business success
Samhälle & debatt

Marketing goes digital : 12 Practices for business success

Johan Eriksson David Ståhlberg

Danskband/flex

429:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 286 sidor
  • 2016
Marketing goes digital är den nya bibeln för företag och företagare som anser det viktigt att hänga med i sin digitaliserade samtid.
Den är skriven av Johan Eriksson och David Ståhlberg, två ledande experter inom digitalisering med bakgrund inom företaget Google.
Boken reder ut begreppen kring en rad trender inom
marknadsföring båda med bakgrund i digitalisering. Författarna pekar på det som verkligen ger resultat, inte på vad som är mest i ropet just nu. De vägleder läsarna genom allt från hur man bäst organiserar sig för förändring och innovation till hur man arbetar med modeller och konkreta verktyg för att effektivisera sin sälj- och marknadskommunikation.
Bokens kärnbudskap är att man istället för att haka på varje dyr marknadsföringstrend inom digitalisering, ska satsa tid och pengar på sin organisation. För att överleva måste man samla medarbetare omkring sig som är nyfikna och vetgiriga och skapa en arbetskultur som premierar nya idéer, även i de fall det innebär kritik mot det egna ledarskapet, menar författarna.
Till stöd för sin teori har de några av världen främsta marknadsförare inom digitalisering. Boken innehåller en rad spännande intervjuer med världsnamn som: Avinash Kaushik (Google), Martin Lindström och Yasuhari Sasaki (Dentsu. Inc).
Boken är både en inspirationsbok och ett handfast verktyg att använda sig av. Varje kapitel innehåller konkreta förslag och checklistor på hur man, på ett enkelt sätt, kan omsätta Johans Erikssons och David Ståhlbergs idéer till handling.
Marketing goes digital är skriven på engelska.
  • Författare: Johan Eriksson, David Ståhlberg
  • Illustratör: Simon Hjortek
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789188193902
  • Språk: Engelska
  • Antal sidor: 286
  • Utgivningsdatum: 2016-09-27
  • Förlag: Ekerlids