Data & IT
3D-grafik med Blender : modellering, rendering och animation
Niklas Folkegård Gradin
Häftad
539:-
Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar
Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-
Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation.
I boken lär du dig bland annat att
* skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers
* ljussätta objekt och scener
* skapa material med filtexturer och materialnoder
* rendera bilder, bildsekvenser och videofiler
* rigga modeller för animation
* animera med keyframes och constraints
* strukturera arbetsmaterial för produktion
* klippa animation
* efterbehandla renderade bilder (Post processing)
Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.
I boken lär du dig bland annat att
* skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers
* ljussätta objekt och scener
* skapa material med filtexturer och materialnoder
* rendera bilder, bildsekvenser och videofiler
* rigga modeller för animation
* animera med keyframes och constraints
* strukturera arbetsmaterial för produktion
* klippa animation
* efterbehandla renderade bilder (Post processing)
Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.
- Format: Häftad
- ISBN: 9789144158969
- Språk: Svenska
- Antal sidor: 580
- Utgivningsdatum: 2022-08-11
- Förlag: Studentlitteratur AB