3D-grafik med Blender : modellering, rendering och animation
Häftad, Svenska, 2022
639 kr
Slutsåld
Finns i fler format (1)
Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation.
I boken lär du dig bland annat att
• skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers
• ljussätta objekt och scener
• skapa material med filtexturer och materialnoder
• rendera bilder, bildsekvenser och videofiler
• rigga modeller för animation
• animera med keyframes och constraints
• strukturera arbetsmaterial för produktion
• klippa animation
• efterbehandla renderade bilder (Post processing)
Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.
I boken lär du dig bland annat att
• skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers
• ljussätta objekt och scener
• skapa material med filtexturer och materialnoder
• rendera bilder, bildsekvenser och videofiler
• rigga modeller för animation
• animera med keyframes och constraints
• strukturera arbetsmaterial för produktion
• klippa animation
• efterbehandla renderade bilder (Post processing)
Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.
Produktinformation
- Utgivningsdatum2022-08-11
- Mått170 x 245 x 32 mm
- Vikt1 240 g
- SpråkSvenska
- Antal sidor580
- Upplaga1
- FörlagStudentlitteratur AB
- SABPueb
- EAN9789144158969