bokomslag Praktisk marknadsrätt
1419:- (1629:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 960 sidor
  • 2010
Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning.

Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet:
· Svensk och europeisk marknadsföringsrätt
· Yttrandefrihet och reklam
· Internet som medium
· Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner
· Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens
· Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning
· Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder
· Namn och bild i reklam
· Stötande och diskriminerande reklam
· Specialregler för vissa varor och tjänster
· Direktmarknadsföring
· Särskilda former och metoder för försäljning
· och reklam
· Ansvaret för varan
· Immaterialrättslig lagstiftning
· Konkurrenslagstiftningen
· Företagsspioneri lagen om företagshemligheter
  • Författare: Carl Anders Svensson, Anders Stenlund, Torsten Brink, Lars-Erik Ström, Thomas Carlén-Wendels
  • Format: Inbunden
  • Upplaga: 8
  • ISBN: 9789139108726
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 960
  • Utgivningsdatum: 2010-07-01
  • Förlag: Wolters Kluwer (fd. Norstedts Juridik)

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: