bokomslag Marknadsföring - modeller och principer
Samhälle & debatt

Marknadsföring - modeller och principer

Per Wildenstam Henrik Uggla

Häftad

619:- (889:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 149:-

  • 500 sidor
  • 2020
Varför lyckas vissa företag bättre än andra? Varför når deras varor och tjänster marknaden bättre än konkurrenternas likvärdiga produkter? För att de företag som är mest framgångsrika ofta har bättre förståelse för marknadsföringens modeller, principer och villkor. Boken är avsedd för introducerande kurser i marknadsföring och passar bra till YH-utbildningar, högskolor, universitet och utbildningsföretag. Ur innehållet: • Grundläggande begrepp • Planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering • Varumärken • 4P • Marknadskommunikation • Relationsmarknadsföring • Hållbarhet och CSR • Lagstiftning • Ekonomiska aspekter • Digital marknadsföring • Internationell marknadsföring Den femte upplagan är uppdaterad med det senaste trenderna och forskningen inom området. Många exempel har bytts ut och det har tillkommit mycket material om hållbarhet.
  • Författare: Per Wildenstam, Henrik Uggla
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 5
  • ISBN: 9789152360101
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 500
  • Utgivningsdatum: 2020-08-10
  • Förlag: Sanoma Utbildning