Välj butik

Visa alla butiker

    Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation

    Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation

    Jean Lave • Etienne Wenger • Lave Jean

    299:- (419:-)
    • Pocket
    • 138 sidor
    • 1991
    • Serie: Learning in Doing

    Andra format:

    In this important theoretical treatise, Jean Lave, anthropologist, and Etienne Wenger, computer scientist, push forward the notion of situated learning--that learning is fundamentally a social process and not solely in the learner's head. The authors maintain that learning viewed as situated activity has as its central defining characteristic a process they call legitimate peripheral participation. Learners participate in communities of practitioners, moving toward full participation in the sociocultural practices of a community. Legitimate peripheral participation provides a way to speak about crucial relations between newcomers and oldtimers and about their activities, identities, artifacts, knowledge and practice. The communities discussed in the book are midwives, tailors, quartermasters, butchers, and recovering alcoholics, however, the process by which participants in those communities learn can be generalized to other social groups.

    Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    307681

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 5-9 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Jean Lave, Etienne Wenger, Lave Jean
    • Format: Pocket
    • Upplaga: 1
    • ISBN: 9780521423748
    • Språk: Engelska
    • Antal sidor: 138
    • Utgivningsdatum: 1991-09-27
    • Del i serien: Learning in Doing
    • Förlag: Cambridge University Press

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag