Välj butik

Visa alla butiker

    Kultur 3.0 : Konst, delaktighet, utveckling.

    Kultur 3.0 : Konst, delaktighet, utveckling.

    Pier Luigi Sacco

    169:- (199:-)
    • Häftad
    • 184 sidor
    • 2013
    Något har hänt med kulturen. Konstens funktion är inte längre enbart att pryda och legitimera makten, för att i gengäld åtnjuta mecenatens beskydd. Kulturen är inte heller, som i den tidiga välfärdsstaten, meningsfull fritidssysselssättning i utbyte mot statliga subsidier. Inte heller ligger kulturens främsta ekonomiska betydelse i de kulturella och kreativa näringar, som under de senaste decennierna klättrat på de politiska dagordningarna.

    Enligt Pier Luigi Sacco är kulturens betydelse avsevärt mer samhällsgenomgripande än att utgöra en växande sektor i ekonomin. Kulturens betydelse i dag ligger i att den är systemövergripande, det vill säga genomsyrar det sociala och ekonomiska livet i städer och regioner.

    Denna bok är en introduktion till en av samtidens mest inflytelserika kulturekonomer, Pier Luigi Sacco, professor vid IULM universitetet i Milano och flitigt anlitad i kulturella omvandlingsprocesser världen över.

    Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    262210

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Pier Luigi Sacco
    • Format: Häftad
    • ISBN: 9789186717032
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 184
    • Utgivningsdatum: 2013-05-01
    • Förlag: Nätverkstan

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag