bokomslag Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
Psykologi & pedagogik

Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola

Monica Axelsson Kerstin Bergöö Lars Brink Carina Fast Lena Kåreland Karin Jönsson

Häftad

369:- (519:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 217 sidor
  • 2016
Boken diskuterar och problematiserar skilda perspektiv på det språk- och kunskapsarbete som sker tillsammans med barnen i förskola och skolan. Författarna visar hur barn kan få arbeta som kodknäckare, meningsskapare, textbrukare och kritiska analytiker. Boken hjälper läraren att förstå hur man både kan bygga broar till barns språk- och textvärldar och öppna dörrar för barn att göra nya erfarenheter och möta nya textvärldar.

Läs mer
Denna nya upplaga är uppdaterad enligt Lgr 11 och innehåller också ett helt nytt kapitel om hur barns berättande idag tar sig nya former. De digitala hjälpmedlen förändrar sättet barnen skriver och kommunicerar på och det behöver skolan förhålla sig till.
Boken riktar sig framför allt till studenter vid lärarutbildningen och till lärare i förskola och skolans tidiga år. Fokus i boken ligger på svenskämnena, men kan med fördel läsas av alla lärare som är verksamma inom förskola och skola.

Om författarna
Bokens huvudredaktör Karin Jönsson är universitetslektor i svenska med didaktisk inriktning vid Malmö högskola. Medförfattarna har alla gedigna kunskaper inom sina specialområden och har undervisat vid olika högskolor och universitet. Flera har lång erfarenhet som lärare i grundskolan.

  • Författare: Monica Axelsson, Kerstin Bergöö, Lars Brink, Carina Fast, Lena Kåreland, Karin Jönsson
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 2
  • ISBN: 9789147117192
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 217
  • Utgivningsdatum: 2016-11-21
  • Förlag: Liber AB

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Idag