bokomslag Butiksboken : om detaljhandeln på internet och i fysisk butik
Samhälle & debatt

Butiksboken : om detaljhandeln på internet och i fysisk butik

Helena Schmidt Magnus Ohlsson

Häftad

639:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-5 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 202 sidor
  • 2016
Denna tredje och helt omarbetade upplaga av Butiksboken behandlar dagens handelsmannaskap.

Boken ger en balanserad blandning av teori och praktik och redovisar flera exempel på framgångsrika strategier och metoder från olika butiker och branscher. Den består av tre avsnitt, där läsaren leds genom strategiska förutsättningar via operationella principer till praktik. Boken kan läsas från pärm till pärm, kapitel för kapitel eller användas som handbok i det dagliga arbetet.

Boken vänder sig till alla som arbetar med detaljhandel och som studerar ämnet på högskola och universitet.

Om författarna

Helena Schmidt är affärsstrateg och marknadsförare med mångårig och internationell erfarenhet av detaljhandeln som ledare, styrelseledamot och rådgivare. Hon har tidigare skrivit Ledarskap i butik och de första upplagorna av Butiksboken.

Magnus Ohlsson har tjugo års erfarenhet från handeln inom ledning, marknad och försäljning inom en mängd branscher. Han arbetar idag som interimschef och styrelseordförande.
  • Författare: Helena Schmidt, Magnus Ohlsson
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789147122097
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 202
  • Utgivningsdatum: 2016-08-12
  • Förlag: Liber