bokomslag TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004
Samhälle & debatt

TV-journalistik i konkurrensens tid : nyhets- och samhällsprogram i svensk TV 1990-2004

Jesper Strömbäck Anna Maria Jönsson

Inbunden

249:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Tillfälligt slut online – klicka på "Bevaka" för att få ett mejl så fort varan går att köpa igen.

  • 328 sidor
  • 2007
TV är för de flesta en av de viktigaste källorna till nyheter och information om politik och samhälle.
Hur har nyhets- och samhällsprogram i svensk TV förändrats sedan avskaffandet av TV-monopolet? Har konkurrensen lett till fördjupning, större bredd och mångfald? Eller har utmaningen från reklamfinansierade kanaler medfört att nyhets- och samhällsprogrammen slätats ut och blivit mer lika varandra? Detta är bara några av de frågor som behandlas i TV-journalistik i konkurrensens tid, som undersöker vad som egentligen har hänt med nyhets- och samhällsprogrammen sedan svensk TV gick från monopol till konkurrens.
  • Författare: Jesper Strömbäck, Anna Maria Jönsson
  • Format: Inbunden
  • ISBN: 9789170920530
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 328
  • Utgivningsdatum: 2007-04-23
  • Förlag: Ekerlids