bokomslag Tjänsteinnovation
Samhälle & debatt

Tjänsteinnovation

Anders Gustafsson Per Kristensson Lars Witell

Flexband

359:- (499:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-4 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 158 sidor
  • 2014

Tjänster är det som just nu skapar tillväxt i Sveriges ekonomi: men vad är det egentligen som växer och hur kommer det sig att företag som Spotify, Ikea eller King (Candy crush) på kort tid kan bli stora och högt värderade? Vad är det som gör att våra svenska industriföretag som Ericsson, Tetra Pak eller SKF är så intresserade av tjänster? Eller vad är det som får EU att satsa 80 miljarder euro på tjänsteinnovation? Det handlar om en tro och förhoppning om framtiden och att det är tjänsteinnovation som kommer att generera välstånd för framtida generationer.

Denna bok beskriver vad en tjänsteinnovation är och hur man ska arbeta med det. Tjänsteinnovation utgår från det värde som samskapas med kunden eller användaren. Resultatet kan kategoriseras till ett antal olika innovationstyper:

• Processinnovation
• Affärsmodellsinnovation
• Varumärkesinnovation
• Social innovation
• Upplevelseinnovation
• Beteendeinnovation.

”Äntligen så förklaras tjänsteinnovation! Detta i en tid då tjänsteinnovation står högt på agendan för företag och offentlig sektor. Boken hjälper alla som arbetar med innovationsfrågor att tänka kring tjänster och innovation.”

Peter Svensson, Handläggare, Vinnova

  • Författare: Anders Gustafsson, Per Kristensson, Lars Witell
  • Format: Flexband
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789144095127
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 158
  • Utgivningsdatum: 2014-05-23
  • Förlag: Studentlitteratur

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: