bokomslag Problemlösning på autopilot : coachstrategi som företagsstrategi
Samhälle & debatt

Problemlösning på autopilot : coachstrategi som företagsstrategi

Häftad

619:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 5-10 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 188 sidor
  • 2024
Jag har skrivit den här boken för att berätta om möjligheten att driva verksamheter på ett annat sätt än vad som, enligt min erfarenhet, är allmänt vedertaget. På ett annat mer effektivt, lustfyllt och säkert sätt. Det är ett sätt eller recept som du kan börja använda i vilket ögonblick som helst med omedelbara positiva effekter. Jag vill även synliggöra hur klargjord kommunikation ökar ditt eget och andras välbefinnande samtidigt som det ökar företagets totala leveransprecision och effektivitet. Något som är okänt bland många verksamhetsledare. Jag vill berätta om effektivitetsvinster som många företag går miste om och riskerna med det. Och jag vill synliggöra riskerna med att många företag omedvetet bygger strukturer som försvårar för dem och deras medarbetare att förstå i vilket sammanhang de ingår och hur det försvårar för företag att vara flexibla och snabbrörliga. Med boken är min avsikt att öppna fönstret till allt som är möjligt när samarbeten blomstrar. En strategi som bidrar till frihet under ansvar. Min avsikt är att öppna ett nytt fönster till nya och spännande upplevelser. Det finns en allmän uppfattning om att verksamheter får problem med sin effektivitet när de blir runt 20 medarbetare. I boken visar jag att ineffektiviteten ofta infinner sig redan när verksamheter startar. I takt med att nya medarbetare tillkommer uppstår problematik med att få alla att följa verksamhetsledarens önskade intentioner. Det gör medarbetarna till ett stort problem. Många VD:ar som jag möter tror inte att det går att lösa: "Människor är som de är." När det är dags att lösa arbetsbelastningen väljer de därför att anställa ny personal och investera i ny teknik. Men personalproblemet kvarstår och samarbetseffektiviteten försämras. Roten till problemet lämnas olöst. Jag beskriver i boken verksamhetsstyrning utifrån ett helhetsperspektiv, det vill säga i vilket sammanhang som företag ingår och dess påverkan i sammanhanget. Det underlättar förståelsen för företagets uppdrag och bidrag, från ägare till kund. Boken använder och beskriver hur en beprövad coachstrategi utvecklas till en daglig arbets-, mötes- och företagsstrategi. En helhetsstrategi som, bland annat, stödjer och motiverar ledare och medarbetare att själva lösa sina problem. Jag kallar det för en decentraliserad kommunikationsstrategi som ständigt förflyttar personer mellan deras egna dagliga göromål och deras påverkan på omgivningen. Det som bidrar till den ständigt pågående justering och följsamhet som är nödvändig för ett långsiktigt enat och lösningsorienterat ansikte utåt.
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789153122272
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 188
  • Utgivningsdatum: 2024-11-19
  • Förlag: Levilja AB