bokomslag Medier, samhälle, kommunikation
Konst & kultur

Medier, samhälle, kommunikation

Lars Petersson Åke Pettersson

Häftad

579:- (749:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 99:- för medlemmar.

  • 304 sidor
  • 2012
  • Serie: Medier, samhälle och kommunikation
Medier, samhälle och kommunikation för den nya kursen med samma namn. Boken ger grunderna inom området samt en mängd tillfällen för praktiska övningar.

Läs mer
Utmärkande drag
- Tidsperspektiv visar förändringsprocesser
- Diskuterar och problematiserar mediernas roll i samhället
- Aktiverande uppgifter
Vi lever idag i ett mediesamhälle. Tidningar, tidskrifter, radio, tv, film och internet ger oss information, kunskap och underhållning. Den bild vi har av samhället, har vi i stor utsträckning fått genom medierna. Därför är det viktigt att studera hur massmedierna fungerar i vårt samhälle.
Medier, samhälle och kommunikation presenterar mediesamhället ur såväl historiska, nutida och framtida perspektiv. Boken analyserar bland annat svensk och internationell mediestruktur och vilka förändringar som finns inom medie- och kommunikationsområdet. Ett annat område som poängteras är mediernas roll i samhället och vilken betydelse de har för både demokratins utveckling och samtidskulturen.
Medier, samhälle och kommunikation innehåller en mängd olika sorters uppgifter som aktiverar eleverna och underlättar inlärningen.

Om författarna
Lars Petersson är skolledare vid Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson är journalist vid Sveriges Radio.

  • Författare: Lars Petersson, Åke Pettersson
  • Format: Häftad
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789147107735
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 304
  • Utgivningsdatum: 2012-08-20
  • Del i serien: Medier, samhälle och kommunikation
  • Förlag: Liber AB

Öppettider för butik

för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

Öppettider idag: