bokomslag Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring : ett helhetsperspektiv
Psykologi & pedagogik

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring : ett helhetsperspektiv

Erik Andersson Marcus Sundhäll Anna Teledal Karin Rudsberg

Danskband/flex

629:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 1-2 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 352 sidor
  • 2022
Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring bygger på flera års praktiknära forskning och annan forskning inom skolutveckling, professionsutveckling och pedagogiskt ledarskap. Den erbjuder pedagogiska teorier, modeller och metoder för kollegialt lärande i ett helhetsperspektiv som stärker alla elever.

I boken framträder kollegialt lärande både som ett arbetssätt och ett förhållningssätt, och du som läsare rustas med verktyg för att hantera det kollegiala lärandets möjligheter och utmaningar. Dessa verktyg är vetenskapligt förankrade.

Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring vänder sig till lärarstudenter, lärare rektorer, kvalitetsutvecklare och skolchefer inom alla skolformer. Boken är lämplig som litteratur på rektorsprogrammet och för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna, framför allt inom områdena utvärdering, utvecklingsarbete och pedagogiskt ledarskap.
  • Författare: Erik Andersson, Marcus Sundhäll, Anna Teledal, Karin Rudsberg
  • Format: Danskband/flex
  • ISBN: 9789144140353
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 352
  • Utgivningsdatum: 2022-07-26
  • Förlag: Studentlitteratur AB