Välj butik

Visa alla butiker

    Islamologi : studiet av en religion

    Islamologi : studiet av en religion

    Jonas Otterbeck • Leif Stenberg

    269:- (299:-)
    • Inbunden
    • 281 sidor
    • 2012
    Detta är en grundläggande bok i islamologi. Syftet är att studera och analysera de förhållanden som skapar det som uppfattas som islam av muslimer. Samspelet mellan tolkning och vad som sker i samhället har följaktligen stor betydelse. Just samspelet mellan samhälle, kultur och religion är en del av förklaringen till varför islam tolkas på ett visst sätt i en viss situation. Men bland de 1,5 miljarder som bekänner sig till islam finns förstås en mängd tolkningar. boken indelas i fyra delar: 1. Det goda samhället, 2. Politik, makt och stat, 3. Sufismen och 4. Omplanterad i Islam. Redaktörerna Jonas Otterbeck är docent i islamologi och lektor vid Centrum för teologi och religionsvetenskap, Lund och Leif Stenberg är docent i islamologi och föreståndare för Centrum för mellanösternstudier vid Lunds universitet. Övriga medarbetare är forskare och kännare av islam.

    Finns boken i butiken?

    Välj butik för att se lagerstatus och eventuellt reservera boken.

    Ingen butik vald

    Välj butik
    293232

    Ja, finns i vald butik

    Fåtal kvar i vald butik

    Finns ej i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Tillfälligt slut i vald butik Välj en annan butik eller kontakta oss.

    Beställ i butik Den här boken är en beställningsvara. Välkommen till din butik så hjälper vi dig.

    Ej beställningsbar

    Lagerstatus saknas

    Köp i e-handel

    Hos dig inom 1-3 arbetsdagar

    Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

    • Författare: Jonas Otterbeck, Leif Stenberg
    • Formgivare: Bo Herlin
    • Format: Inbunden
    • Upplaga: 1
    • ISBN: 9789173314947
    • Språk: Svenska
    • Antal sidor: 281
    • Utgivningsdatum: 2012-03-19
    • Förlag: Carlsson bokförlag AB

    för att se lokala öppettider, evenemang och personalens tips.

    Idag