bokomslag Hållbart och meningsfullt lärande - Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Psykologi & pedagogik

Hållbart och meningsfullt lärande - Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning

Jonny Wåger Daniel Östlund Anna-Lena Andersson Helena Andersson Lotta Anderson

Häftad

409:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 199:-

  • 248 sidor
  • 2021
Författarna har länge upplevt att det saknas litteratur som inriktar sig på undervisning och lärande för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den här boken är skriven av både skolpersonal och forskare, och förväntas bidra med en fördjupad bild av hur undervisningspraktiken kan utformas med stöd av såväl erfarenhets- som forskningsbaserad kunskap. Antologin är indelad i tolv kapitel som tar upp frågor om undervisning för elever med IF utifrån:



*pedagogiska övergångar

*pedagogiska relationer

*etik i undervisningen

*elevengagemang

*socialt nätverksarbete

*samverkan mellan olika aktörer

*sensomotorisk utveckling

*kooperativt lärande

*repetition och motivation

*flera läroplaner i samma klassrum

*alternativ och kompletterande kommunikation

*hållbar bedömning.



Varje kapitel följs upp av ett antal reflektionsfrågor som kan användas för fortbildning och underlag för det kollegiala lärandet.



Boken vänder sig till alla de professioner som arbetar med elever med IF.
  • Författare: Jonny Wåger, Daniel Östlund, Anna-Lena Andersson, Helena Andersson, Lotta Anderson
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144137605
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 248
  • Utgivningsdatum: 2021-12-28
  • Förlag: Studentlitteratur AB