bokomslag Gymnasiet som marknad
249:- (319:-)

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Hos dig inom 2-6 arbetsdagar

Fri frakt vid köp över 149:- för medlemmar.

  • 292 sidor
  • 2014

Besluten att främja skolval och öka kommuners och skolors frihet att utforma sina verksamheter har lett till att skolan är en del av en marknad. Gymnasieskolan är särskilt konkurrensutsatt; i princip konkurrerar alla skolor, kommunala såväl som friskolor, med varandra. Marknadsföring har därför blivit en viktig och resurs­krävande ny uppgift för skolorna.

Gymnasiet som marknad handlar om hur elevers gymnasieval och arbete i skolan påverkas av skolans marknadsanpassning och om hur den nya situationen förändrar de anställdas arbetssituation och yrkesidentiteter.

  • Författare: Lisbeth Lundahl, Inger Erixon Arreman, Ann-Sofie Holm, Ulf Lundström
  • Formgivare: Maria Svallfors
  • Format: Flexband
  • Upplaga: 1
  • ISBN: 9789189140875
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 292
  • Utgivningsdatum: 2014-06-03
  • Förlag: Borea Bokförlag