Uppskattad leveranstid 2-6 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 199:-

Andra format:

• 391 sidor
  • 2021
RECENSIONER :

"Jag läser ofta om kärlekens kraft, läkande förälskelse, rosaskimrande romans, bomullsmjuk ömhet, sprakande passion. Men så finns det ju också kärlek som är destruktiv, förödande, ond. Kärlek som bryter ned, förvrider, gör illa, förstör. Helt plötsligt fann sig Pia i en sådan kärlek. I en relation med någon som hon älskade, men som bara älskade sig själv. En person som hon offrade allt för, men som bara brydde sig om sina egna behov. För ditt eget bästa av Pia Johansson är en oerhört hjärtknipande, gripande och tankeväckande berättelse om att leva med någon som pendlar mellan att vara kärleksfull och iskall, dyrkande och avskyvärd. På ett rått, ärligt och naket sätt skildrar författaren hur man kan vaggas så tryggt, så tryggt in i famnen på den som i själva verket gör en allra mest illa. Hur vem som helst kan hamna i klorna på en människa som fullkomligt förblindar en.

Jag tycker att det här är en oerhört viktig berättelse som alla borde läsa. Kanske speciellt de som inte förstår varför man stannar i en sådan relation, hur man kan försumma sina barn och sina andra relationer och så vidare. Det är många som motsäger sig detta; men jag vill bestämt hävda att vem som helst kan hamna där. Om du har en person i din närhet som du tror lever i en liknande relation som Pia, skäll INTE ut personen! Försök att inte vara dömande eller hård, det kommer bara driva dig ännu längre ifrån personen.Tack Pia för att du orkade dela med dig av dina erfarenheter i en välskriven och mycket stark bok! Tovas bokblogg

"Ja .nu har det gått lite tid sen jag avslutade boken. Den finns kvar,kommer alltid finnas kvar tror jag. Den berörde mig på djupet och det är svårt att finna rätt ord som ska beskriva det jag läst. Det gjorde så smärtsamt ont, jag blev både psykiskt och fysiskt påverkad. Detta upplevde jag, hur hade Pia det då??? Ja jag har läst en fruktansvärt tung och känslosam berättelse av en helt fantastisk modig och stark kvinna som valt att blotta sig in på bara skinnet för att berätta, lära, varna, upplysa oss andra. Trots allt det tunga råa och sjuka så är den lärorik, viktig och intressant. Den visar på hur vår hjärna och vårt psyke kan anpassa sig och göra om göra nytt oavsett. Det är svårt att förstå hur det kan bli så här, att bli så påverkad, hjärntvättad och personlighetsförändrad. Fruktansvärt skrämmande men det går och det sker hela tiden. Alla borde läsa denna för att se hur det kan bli. Gå inte runt och tro att det händer inte dig eller din dotter. Jag hade nog inte trott det om mig själv men nu efter denna bok skulle jag aldrig säga aldrig. Varför inte jag? Jag är inte klokare eller bättre än någon annan. I ett visst läge i livet, med rätt psykopat som kommer så varför inte? Ett innerligt hjärtligt tack till dig Pia @precis_jag som berättat din fruktansvärda historia Jag är sååå imponerad av dig så du anar inte och rekommenderar ALLA att läsa den" Bokfarmor Lena bokblogg

"Jag har haft turen att träffa Pia vid ett par tillfällen. Alltid lika starkt. Pia var en stark, självständig kvinna som hamnade i ett förhållande som visade sig bli väldigt destruktivt. Mycket våld, både fysiskt och psykiskt och Pia tappade taget om sig själv undan för undan. Det här är berättelsen om de åren, berättad för Anna Carsall, som skrivit texten. Jag lovar er stark läsning. Oerhört ärligt, naket och totalt utan filter. Den drabbade mig. Tack Pia för att du berättar! Enbokochnagrakopparte Bokblogg

" Fo r ditt eget ba sta Sva rt att beskriva denna bok att den va cker sa ma nga ka nslor. Sna lla la s Pias nakna och hja rtska rande bera ttelse om hur hon i flera a r levt tillsammans med en psykopat. Blivit totalt frihetsbero vad, nertryckt samt ba de psykiskt och fysiskt sjuk. ." Bokinspo bokblogg Caroline Österberg, Göteborg

" I min bok berättar jag om två personer med namnet Pia. Den ena är min äldsta vän (sedan 1978) och den andra en kvinna som bodde
  • Författare: Pia Johansson, Anna Carsall
  • Format: Pocket