bokomslag Datagrundad skolförbättring - - analys utifrån datateam-metoden
Psykologi & pedagogik

Datagrundad skolförbättring - - analys utifrån datateam-metoden

Kim Schildkamp Adam Handelsalts Cindy Poortman Hanadie Leusink Marije Meerdink Maaike Smit Johanna Ebbeler Mireille Hubers

Häftad

469:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 2-4 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 150 sidor
  • 2016
Att förbättra kvaliteten i en skolas verksamhet är komplext och kräver systematiskt arbete. Datagrundad skolförbättring erbjuder en vetenskaplig metod - datateammetoden - vars yttersta syfte är att hjälpa lärare och skolledare att fatta välgrundade beslut om hur en verksamhet kan förbättras. Datateammetoden beskriver en process i åtta steg där grupper arbetar systematiskt, tillsammans för att identifiera och lösa problem utifrån fakta/data. I boken vägleds läsaren genom varje steg, och dessutom ges utförliga fallbeskrivningar som illustrerar hur datateammetoden har använts i praktiken. Boken riktar sig till lärare, skolledare, skolchefer och andra aktörer med intresse för hur man kan arbeta vetenskapligt för att förbättra en skolas verksamhet.
  • Författare: Kim Schildkamp, Adam Handelsalts, Cindy Poortman, Hanadie Leusink, Marije Meerdink, Maaike Smit, Johanna Ebbeler, Mireille Hubers
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144109817
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 150
  • Utgivningsdatum: 2016-03-03
  • Förlag: Studentlitteratur AB