bokomslag Att förädla information till kunskap : ett lärande arbetssätt med IKT
Psykologi & pedagogik

Att förädla information till kunskap : ett lärande arbetssätt med IKT

Stefan Svedberg Jörgen Lindh

Häftad

239:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Uppskattad leveranstid 7-11 arbetsdagar

Fri frakt för medlemmar vid köp för minst 249:-

  • 104 sidor
  • 2012
I förslagen till ny läroplan och lärarutbildning betonas vikten av att informations- och kommunikationsteknik (IKT) utgör en nödvändig del av lärarutbildningen. Den moderna tekniken skall enligt dessa förslag användas som ett verktyg och då speciellt för aktiviteter som kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande (Prop. 2009/10:89).

All erfarenhet hittills visar, att digitala medier (IKT) kan utgöra ett stöd för utveckling och lärande. Speciellt gäller detta elevers samarbetsförmåga, kommunikations- förmåga samt förmågan att planera sitt eget lärande. Mitt syfte med bifogad lärarhandledning är att stimulera en elevaktiv undervisning som gynnar ett undersökande och kritiskt granskande arbetssätt. Den skall ses som ett försök att vidareutveckla det pedagogiska arbetet med IKT-användning.
  • Författare: Stefan Svedberg, Jörgen Lindh
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789174633405
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 104
  • Utgivningsdatum: 2012-03-05
  • Förlag: BoD