bokomslag 3D-grafik med Blender : modellering, rendering och animation
Data & IT

3D-grafik med Blender : modellering, rendering och animation

Niklas Folkegård Gradin

Häftad

539:-

Funktionen begränsas av dina webbläsarinställningar (t.ex. privat läge).

Tillfälligt slut online – klicka på "Bevaka" för att få ett mejl så fort varan går att köpa igen.

  • 580 sidor
  • 2022
Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation.

I boken lär du dig bland annat att

* skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers

* ljussätta objekt och scener

* skapa material med filtexturer och materialnoder

* rendera bilder, bildsekvenser och videofiler

* rigga modeller för animation

* animera med keyframes och constraints

* strukturera arbetsmaterial för produktion

* klippa animation

* efterbehandla renderade bilder (Post processing)

Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 3.3 LTS.
  • Författare: Niklas Folkegård Gradin
  • Format: Häftad
  • ISBN: 9789144158969
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 580
  • Utgivningsdatum: 2022-08-11
  • Förlag: Studentlitteratur AB