Vanliga frågor och svar

– Kvitto & köp

Hur reklamerar jag en vara?
Svar:
Har du fått en felaktig vara tar du med dig varan och kvittot till en butik. Har du ett digitalt kvitto kan du visa upp det i din mobila enhet eller ta med en utskrift. Självklart, vänd dig till din närmsta butik så hjälper dem dig med det.

Hur byter jag en vara?
Svar:
Vill du byta en vara tar du med varan och kvittot till en butik. Har du ett digitalt kvitto kan du visa upp det i din mobila enhet eller ta med en utskrift.

Kan jag skicka vidare ett digitalt kvitto till någon annan?
Svar:
Ja, du kan skicka dina digitala kvitton till en e-postadress. Utmärkt när du t ex köpt en present till någon som vill byta denna till en annan vara.

Hur använder jag ett digitalt kvitto?
Svar:
Precis som ett vanligt kvitto! Kvitto behövs alltid vid byte eller reklamation av en vara. Ta med mobiltelefon (eller annan enhet) till butiken och gå in på ”Mina Sidor” på Akademibokhandeln.se och visa ditt kvitto i kassan.
Det går också bra att ta med en utskrift av kvittot. Du kan skicka det digitala kvittot som ett e-brev, som sedan kan visas i kassan.

Hur länge finns digitala kvitton kvar?
Svar:
Dina digitala kvitton sparas under ”Mina sidor” under 24 månader

Varför ska jag registrera mitt köp på medlemskapet i kassan?
Svar:
Ditt kvitto sparas digitalt under ”Mina Sidor”. Dessutom utgör dina registrerade köp grunden för de erbjudanden just du kommer att få, så det kommer alltid att löna sig att registrera ett köp!

<- Tillbaka till alla frågor och svar