Vanliga frågor och svar

– Användaruppgifter (Medlemsklubb)

Kan jag efterregistrera ett köp?
Svar: Nej, det går tyvärr inte.

Hur gör jag för att ändra mitt mobilnummer eller e-postadress?
Svar: 
Du kan själv administrera dina användaruppgifter på ”Mina Sidor”. Det går också bra att kontakta vår Kundservice eller be om hjälp i kassan nästa gång du besöker en butik.

Kan jag koppla mitt konto till Facebook?
Svar:
 Ja, det går bra. Följ länken på Mina Sidor.

Hur gör jag om jag glömde aktivera mitt konto när jag fick en påminnelse från er och nu har tappat länken?
Svar: 
Du kan när som aktivera ditt konto genom att gå in på minasidor.akademibokhandeln.se

Hur ändrar jag mitt lösenord?
Svar:
 Du kan själv enkelt ändra ditt lösenord på Mina Sidor.

Vad gör jag om jag har glömt bort mitt lösenord?
Svar: 
Gå in på Mina sidor och följ en länk som heter ”jag har glömt mitt lösenord”, så får du hjälp att skapa ett nytt lösenord.

Vad gör jag om jag glömt mitt användarnamn?
Svar: 
Ditt användarnamn är din e-postadress. Har du glömt vilken e-postadress du har använt kan du kontakta Kundservice eller fråga i kassan i någon av våra butiker.

Kan jag välja att inte få sms eller e-post från Akademibokhandeln?
Svar:
 Ja, på ”Mina Sidor” du kan du ange om du inte vill ha sms, e-post eller vanlig post. I alla meddelanden vi skickar ut finns instruktioner om hur du avregistrerar dig för kommande kommunikation. Du kan också alltid kontakta vår Kundservice, så hjälper vi dig.

Jag bor inte på min folkbokföringsadress, kan jag ändra till annan adress?
Svar:
Våra medlemmars adresser kommer från SPAR. Om du har en särskild adress använder vi den i första hand och i andra hand din folkbokföringsadress. Du kan inte själv lägga till någon annan adress.

Måste jag uppdatera min adress om jag flyttar?
Svar: 
Nej vi har automatisk uppdatering av adresser. Kom ihåg att göra en adressändring så får vi information om detta.

Kommer jag att få ett medlemsnummer?
Svar: 
Ja, alla medlemmar får ett unikt medlemsnummer som syns på ”Mina Sidor” och på dina kvitton. Det fungerar bra att ange ditt medlemsnummer i kassan om du inte vill uppge ditt personnummer eller andra kontaktuppgifter.

Kan två olika medlemmar ange samma e-postadress?
Svar: 
Nej, eftersom ditt användarnamn för ”Mina Sidor” är lika med din e-postadress, kan inte två medlemmar ange samma e-post. Däremot fungerar det att ange samma mobilnummer.

Vilka person- och kontaktuppgifter måste jag ange?
Svar: 
Du måste ange ditt person-eller samordningsnummer samt en e-postadress eller ett mobilnummer så vi kan nå dig med information och spännande erbjudanden.

<- Tillbaka till alla frågor och svar