Stockholm Mäster Samuelsgatan

Inspirationslunch: Vad vi lockas av på nätet och varför

Varför klickar vi på det vi gör på nätet? Och hur kan vi nyttja detta i vår marknadsföring? Arvid Janson och Niklas Laninge berättar om de psykologiska mekanismerna som styr vårt beteende online. Föranmälan via knappen nedan. Lunch, rabatt och nya insikter för enbart 150 kr.

Hur får vi människor att klicka på annonser, köpa varor och använda appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete. För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi ha viss kännedom inom psykologi: vi behöver känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.

Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och under sin karriär har han grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren.

Niklas Laninge är psykolog och har sedan 2010 hjälpt organisationer att skapa mer tillgängliga tjänster och effektivare marknadsföring.

150 kr för lunch och 30 min inspiration - så funkar det:
Anmäl dig via knappen på denna sida. Du får då en bekräftelse via mejl att du är anmäld. Visa upp den bekräftelsen i kassan på Mäster Samuelsgatan i samband med inspirationslunchen. Där betalar du 150 kr, för vilket du får en matig vegetarisk sallad (gluten- och laktosfri) med dryck från Café K-märkt, plus 50 kr rabatt på valfri bok vid detta tillfälle. Du får också 10 kr rabatt på valfri kaffe på maten hos Café K-märkt. (Var på plats i butiken 11.45 för att hinna betala och hämta ut salladen innan föredragets början) Föredraget håller på kl 12.00-12.30.
Varmt välkommen!
   

torsdag 19 september kl 11:45-12:30

Plats

Stockholm Mäster Samuelsgatan